Jak zbudowana jest autolaweta?

Jak zbudowana jest autolaweta?

Autolaweta to specjalnie zaprojektowany pojazd dostawczy przystosowany do przewozu 1 lub 2 samochodów osobowych. By jednak było to możliwe, spełniać musi on szereg wymogów. Z jakich elementów składać powinna się autolaweta?

Jednym z jej elementów jest kabina. To część zabudowy, w której znajduje się osoba kierująca pojazdem. Kabina autolawety wygląda tak samo jak w przypadku samochodów dostawczych. Do ich produkcji bardzo często wykorzystywane są te same zabudowy. Znaleźć można tutaj deskę rozdzielczą, kierownicę, fotele, a niekiedy nawet ekrany LCD pokazujące obraz z kamery cofania.

Tylną częścią autolawety jest laweta, na której przewożone są pojazdy. Powinna być ona wyposażona w wyciągarkę samochodową pozwalającą na wciągnięcie niesprawnego samochodu. Do produkcji lawet, w znaczącej części przypadków wykorzystuje się aluminium, stal nierdzewną lub stal ocynkowaną. Posiadać musi ona specjalne otwory, do których przymocować będzie można pasy transportowe przy pomocy metalowych haków oraz napinaczy zabezpieczających ładunek. Jest to niezbędne podczas świadczenia usługi, jaką jest holowanie Świecko. Na lawecie znajdować może się również hak holowniczy, do którego po załadunku można na przykład podpiąć dodatkową przyczepę.

Następnym bardzo ważnym elementem każdej lawety jest silnik. Najczęściej do czynienia mamy tutaj z modelami napędzanymi olejem napędowym, nierzadko wraz z turbosprężarką, która skutecznie zwiększa moment obrotowy i umożliwia dynamiczną jazdę.

Na wyposażeniu każdej autolawety znajdować powinny się również pasy transportowe. Stanowią one wymóg prawny i są gwarancją bezpieczeństwa przewożonego ładunku. Do ich produkcji najczęściej wykorzystuje się wytrzymałe, odporne na zerwanie taśmy poliestrowe. Pasy transportowe montować można na kilka różnych sposobów. Najpopularniejszy z nich to mocowanie trzypunktowe z kostkami.

Auto na lawetę załadować można między innymi korzystając z najazdów będących 2 niezależnymi rampami wsuwanymi ręcznie lub automatycznie z dolnej części lawety. Po oparciu ich na podłożu, tworzą one pomost, którym samochód może się dostać na lawetę. Jeżeli nie jest to możliwe, posłużyć można się wyciągarką samochodową. Do wyboru mamy 2 jej rodzaje: spalinową oraz elektryczną. Pierwsze z nich charakteryzują się większą mocą. Autolaweta wyposażona może być również z ruchomą platformę hydrauliczną umożliwiającą opuszczenie jej do ziemi. To sprawdzony sposób na wyeliminowanie konieczności korzystania z najazdów.

Motoryzacja